lördag, november 12, 2011

Pengar...

Pengar tror jag är något som man kan bränna... De försvinner liksom bara, går upp i rök så att säga och man brukar ju säga att ingen rök utan eld:)))

Nu har här shoppats men inga mössor hittade jag till mig:( Jodå, det finns massor av dem, hänger över hela väggar i butikerna men gnällspiken säger att de är inte för mig. Passar inte i formen, vill inte ha tofs, fel färg på rätt modell och så vidare gnäller den där spiken på...

Nä, medans vi rände runt i affärer eller strosade det är valfritt att tolka för det blev nog både och så lagade köttet sig själv i ugnen och nu är det bara potatis och sås kvar, det sköter maken:))) ÄNTLIGEN har den fjärde och sista delen av Eragon kommit ut, Arvtagaren så nu finns det läsning i huset igen. Många böcker att damma finns det här och jag är nog lite knäpp också för jag läser om många med jämna mellanrum...

Hela dagen har varit lagd i tät dimma, ingen solgnutta, ingen himmel bara disgrått men det är lite trollskt, särskilt vid vatten och skog och det har vi ju sett idag.
Trevlig Lördagkväll!!!

2 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej Mössor är svårt...det är högst personligt med mössor. Håller med dig man ser fånig ut i allt tycker man efter ett tag. Pengarna rullar fort nu det är ju julklappstankar man har också då går det åt mer än vanligt,Barnbarnen måste ju få sitt de med.

Dubbelörn sa...

Här var det också så dimmigt i lördags. Det blev en innekurar dag istället ;).

Gärna denna vecka! Hör av dig!