måndag, november 21, 2011

I Lördags sken solen så det stod härliga till!!!

Vad väljer man att göra då? Jo, man går i ett shoppingcenter och maratonhandlar julklappar... Men nog var tanken i trädgården och alla dess löv som ligger och skräpar:) Kanske hinner jag lite löv innan det är dags... Det känns som om jag inte hunnit det jag brukar göra uner hösten i år, prioriteringarna har blivit annorlunda.

Julklappar, det är så roligt att handla när man har kreativitet och inspiration men när det blir lite på på "måste" hinna så är det värre. Tiden innan jul kommer att vara upptagen av annat så det känns verkligen att man måste hinna innan... Tack o lov så "orkade" vi och visst var vi kreativa oxå, nu är det bara maken kvar!

Vi har köpt en extra kyl med liten frys som vi har i källaren, ja, den måste ju kopplas in först men... Det är för att vi ofta till helgdagar är så pass många att vår vanliga kyl inte räcker till. Så även det mesta av julmaten måste inhandlas och helst göras iordning så långt som det går... Det löser sig nog, andra kan väl göra oxå!

Idag är det ett grått täcke över hela himlen men det regnar i alla fall inte:)

Hälsa solen ifrån mig!!!

3 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Godmåndag på dig .
Har du det gråa vädret idag det vet jag hur trevligt det är men här har solen visat sig idag man blev alldeles chockad. Så ljust med det var ett tag sen nu.
Så du har varit så duktig och shoppat klappar bra gjort det jag har fixat 2 st bara har ett antal kvar men det får bli annan dag. Idag är det tandis på programmet suck Inte billigt det. Ha en skön måndag om du kan

Trollpackan sa...

Ja, det är ju lika bra att shoppa loss när man har andan på så att säga*fniss*, det gäller ju att ta tillvara på den där kreativiteten när den råkar dyka upp.
jag har också klarat av de flesta klapparna faktiskt. Skönt.

Ser att Fjonkan har varit till tandis idag, och det har lustigt nog jag också! HAHA! Hur det kan bli.


ha en skön måndagkväll!
Kramen

Dubbelörn sa...

Tankarna finns hos dig vännen... och det finns inget annat än ett positivt tänkande!

Varmaste styrkekramarna till dig