fredag, november 11, 2011

Fredag!

Ja, det brukar ju vara så att fredagarna har en tendens att återkomma kontinuerligt:) Jag har tagit en promenad och sen körs tvättmaskinen på högsta varv idag.
Jag ser en gråmulen himmel och inte en strimma av hopp om att det kan spricka upp så... Men grått kan vara bra det med ibland. Tycker det är mysigt nu när det är mörkt om kvällarna, de tända ljusen syns ju lite bättre då:)
Just nu har jag så mycket som spökar i huvudet på fler än ett sätt ju... Det gör i alla fall så att jag har svårt att göra saker. Då och då klingar en tanke till att jag ska hämta något i huset men när jag kommer till det rum saken förväntas vara så har jag glömt bort vad det var jag skulle göra. Mitt minne är det normalt inget fel på men stress och ångest kan ställa till med en hel del.
Imorgon ska sonen utrustas med vinterkläder och skor! Jag ska shoppa lite åt mig också, hm, mössor kommer jag att ha behov av så mössor blir det och tofflor så fossingarna håller sig varma. Egentligen är det en massa lister och färg etc som ska köpas men man måste ju passa på:)
Att gipsa väggar, isolera snedtak, sätta innertak, spackla och slipa, tapetsera och måla trädetaljer i ett trapphus var ingen lätt match, inte ens när man hade ställning uppbyggd. Det var och kommer att fortsätta vara tills alla lister är uppsatta, ett fasligt springande upp och ner. Jag menar när man ska ha upp tapetvåden så måste man börja uppe eller nere, klättra ner eller upp för att fästa resten... Svettigt var det minst sagt. Men snyggt och fräscht blev det.
Om det finns någon i detta avlånga som ser en skymt av solen idag så säg hej ifrån mig!!! Trevlig helg!

4 kommentarer:

Trollpackan sa...

Nejmenhallå! Vad kul! ja, det var ett tag sedan sist, men jag ser att du håller igång.Hoppas att det är bra med dig och de dina!

Här är det också full fart, vi har flyttat till "Storbyn" från Bergslagen, men vi har ju flyttat "hem" igen så det är ingen big deal egentligen. Jag klagar då inte.
Länkar upp dig;)

Hörs!
Kramen

Filifjonkan 1 sa...

Hej på dig Idag håll i dig... så sprack det upp här och solen sken flera timmar.Det var skönt. Kommer kanske till dig i morgon då hoppas. Ja det är mycket nu den här tiden som skall fixas så står ju snart julen på farstubron med 43 dagar var satte en nedräkning så jag blir stressad ordentligt,,,fniss. Näe då det får ta sin tid det man hinner det gör man resten får vara., Och mitt minne är med bra men kort... ha en skön helg och tag vara på dig.

Nina Lindh sa...

Hej du, prinsessa! :)

Det var länge sedan. Så många har slutat blogga och försvunnit, av de jag en gång höll koll på.

Kul att du är här igen!

Dubbelörn sa...

Samma j*drans tempo o lika duktig på fixandet som tidigare. *gapskratt*

Gjorde ju misstaget tidigare, att berätta om ditt "hantverkande" för min man o det gör jag inte om. Jag tillhör dem som varken kan, har lust eller framför allt, har tålamod :D.

Kram vännen