måndag, december 19, 2011

Snart...

Jag har fått skriva på ett papper att jag får gå ut o röka på egen risk, så nu går jag ut då och då med maken, jag får inte gå ut ifrån avdelningen själv. Men vad skönt det är med luft, snön och naturligtvis ett bloss:)))

Idag får jag veta när jag ska flyttas och om jag ev kan få vara hemma tills stygnen ska tas. Jag hoppas på att få vara hemma men till jul kommer jag ju hem om inget inträffar, allt har ju gått så bra, så varför inte...

Man sover inte bra på sjukhus! Det är för mycket ljud hela tiden... Det är ju så många väldigt sjuka människor här och man blir nästan lite generad över att man mår oförskämt bra i jämförelse. Visst det gör förbenat ont i hela skallen men det vore väl konstigt om det inte kändes att de varit inne i huvudet och rotat runt på en. Det går nog över med tiden...

Nä, nu ser jag fram emot jul!!! Jag har nynnat julsånger hela morgonen men förstår att man glömmer... Det är vissa strofer som sitter men sen får man nynna resten... Så många härliga julsånger och psalmer vi har. Tip tap, gläns över sjö och strand, strålande stjärna etc... Hem och öva på texter kanske :)))

Hoppas på en god jul!!! Att vi tänker lite extra på dem som har sämre förutsättningar att få uppleva en GOD jul!!!

3 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej vännen såg att du var på lassarettet. Hoppas de lagar dig ordentligt bra där och att du snart är hemma. Kramis till dig.

Elisabeth sa...

Ville bara titta in lite... jag är som vanligt lite stressad. Men jag ville bara säga att du finns i mina tankar... lite nu och då.. mest varje dag. Hoppas din jul har varit bäst.. och fylld med allt vad strössel av guld och silver heter!! Varm varm kram...

Trollpackan sa...

Hoppas att du har det bra, och att ditt nya år blir toppen!
Kramis