lördag, april 02, 2011

Grått...

Grått och lite trist väder idag, men det ska bli bättre sägs det. Helgen bara springer iväg... Ibland hinner man liksom inte med att man är ledig:))) Sonen och maken är och badar, jag har solat, uträttat bankärenden och ska ta mg ett kapitel läsning här sen. Hade varit sol och varmt så skulle jag ha varit ute och skrotat i trädgården. Längtar till att det börjar växa upp lite grönt och färg. Ikväll blir det lite filmmys och kanske en och annan förfärlig kalori kan jag tänka mig:))) Bäst att slöa lite idag för imorgon ska det städas och bäddas rent innan ny arbetsvecka tar vid, då hinner man inte med så mycket mer. Maken ska bjuda på kött och potatisgratäng oxå, mums! Nej, imorrn kanske solen glimtar till eller vad tror ni? Förresten, varför håller vi på med den här sommar och vintertiden, det stör ju bara rytmen liksom...

3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag som litade på vädergubbarna om sol o värme till helgen, men av det blev inget. Men tack o lov så är vi på rätt väg ändå o det blir bättre ;).

Ikväll har vi gäster o vi ska grilla. Premiärgrillade redan förra helgen ;).

Kram

Tussegumman sa...

Hej

Nu var det längesedan jag var ute på bloggen men jag känner att jag saknar mina bloggvänner och bloggandet. Det har varit en intensiv tid här med student, födelsedagar omorganisation allt så nu börjar jag väl landa. Önskar dig allt gott min vän Kramar Tussegumman

Elisabeth sa...

Än om jag är den osynligaste av de osynliga.. så finns jag här ändå. Å tänker ofta på dig..
Har läst lite bakåt nu på din blogg, och mycket mellan dina rader. Jag tror vi delar mycket vad gäller tänk om de släktskap som tilldelas oss.
Varm kram... och som alltid till dig... fylld med massor av livgivande guldströssel!!